Jag reser mig igen

Vaknade sent idag klockan hade hunnit bli åtta - lite grått ute idag, men jag ska säkert få min sol att lysa då och då under dagen. Ska vara hos sjukgymnasten och träna först klockan två, så nu blir det en transportsträcka fram tills dess. Ska naturligtvis genomföra mina träningspass "varje vaken timme" samt de fem övningar, som sjukgymnasten rekommenderat mig att göra varje dag. Tyvärr tappade jag sugen efter försäkringskassans sms i lördags, men det är för min egen skull jag tränar, så "jag reser mig igen". Jag lägger mig inte! "Never ever" - jag har tagit mig igenom mycket värre saker än det här. Jag har varit i "helvetet" och dit ska jag inte igen.
Att skriva ger mig en förunderlig kraft och jag skriver vid sidan om min blogg. Resultatet - ? 

För en stund sedan intervjuades Niclas Strömstedt i Gomorron Sverige bland annat om vem han tror kommer att vinna Melodifestivalen på lördag. Svårt tyckte han, men han berättade om hur han lyssnat till när 7-åringar diskuterade om hur många gånger "Thomas Flinck verkligen kunde resa sig igen" och svaret var "Lika många gånger som han sätter sig." Tycker faktiskt det var lite kul och så sant. Alla kan resa sig om och om igen, men valet är mitt och ditt. Ingen reser sig åt mig eller dig. Jag skriver och talar av egen erfarenhet.

För övrigt trodde Niclas Strömstedt på Loreen, vilket jag också gör mer och mer. Tycker även Danny gör bra ifrån sig, men han bör nog bättra på sången.


"Jag vaknar till liv, får en ny vitalitet som botar mig till både kropp och själ."

Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto


Det bästa receptet för det som vi lider av kan vara ett gott skratt.
Idag ska jag ta alla tillfällen i akt att skratta.

Källa: Var morgon ny



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0