Lyssna till det här:

Följer 5-milen lite förstrött samtidigt som jag sitter och läser Aftonbladets rubriker, då jag slås av att det inte finns särskilt mycket positivt att läsa.

Dog efter krasch.......
Räddade livet på vän - via datorn.......
Saades påhopp på exet..........
Skolpolisetn skickar barnen - i fängelse......
Drogblockader lamslår staden........
Höll två flickor som sexslavar.....
H&M-modellen hånas: "Hon ser ut som ett lik.....
Skar av sin rivals penis.....
Skådespelaren Michael Madsen gripen i morse.....
"Jag övervags - strax före förlossningen".........
Blev offer för miljonbluffen.....
Pappans sjuka hämnd - på 15-åriga dottern.....
Tre hanhållna för kafémord.....
Tolgfors taktik: halvsanningar.....
Upp till tolv döda i angrepp mot Gaza.....

När jag snabbt "ögnar igenom" nät-rubrikerna på Aftonbladets hemsida så blir det väldigt tydligt att "vad är det för värld jag lever i". "Jämmer och elände", som det brukar sägas. Det ser verkligen dystert ut och jag tänker inte göra det till en vana att sätta ihop rubrikerna som ovan. Nej, den sammanställningen ger ingen positiv energi.

Letar sedan några positiva rubriker, men de är inte många. Skriver inte ens upp dem, då de är alldeles för få och då blir det ännu tydligare hur "sjukt" det är.

Den mest positiva rubriken jag hittar lyder:

Liten söt vårväska..........

För övrigt avslutades 5-milen, som norsken Rönning tog hem. Otroligt bra, då han så sent som i söndags åkte Vasaloppet - hur orkar han?

Dröjer säkert inte fören rubriken:
Svenskarna nådde inte ända fram........... finns på löpet - för det gjorde de inte.

Det händer mer under tiden jag sitter och skriver - det går skitbra för de svenska alpina tjejerna i åre. Just nu ligger svenskorna etta, två, trea och fyra, med femton åkare kvar.



Källa: Hagalunds Foto




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0