Undra hur det ska sluta

Spelar ingen roll i vilken nättidning eller "vanlig" tidning jag läser i, så ser jag rubriker typ:
"Så går du ner i vikt till sommaren".

Jag blir tokig - hur ska detta gå till! Jag som går på kryckor. Jag som sitter alldeles för mycket. Jag som inte kan ta mina fyrtiofemminuterspromenader varje lördag- och söndagmorgon innan frukost. Jag som inte kan cykla från A till B. Jag valde bort bilen efter skilsmässan, då jag har så nära till vad jag behöver. Jag som inte kan............... 
Listan är lång på sådant jag inte kan göra efter mitt knä "pajade".

Den träning jag utför nu och "kryckandet" från A till B är nog inte något som bränner fett dessvärre. 

Vad jag kan är förstås att äta mindre och sundare, men vad jag gör är att jag dricker gärna kaffe och äter alldeles för mycket gott till kaffet. Hur ska detta gå?

Är nog dags för mig att se över mina matvanor, om jag inte ska "rulla fram till sommaren och i sommar". Nej, jag behöver nog inte vänta till sommaren. Har redan börjat se sådant jag inte vill se och det har bara gått sex veckor. 

Det är nog säkrats att "Mota Olle i grind". Inkomsterna får helt enkelt bli mindre än utgifterna - ett enkelt recept, men ändå så svårt. Usch vad tråkigt!!!!!!!


Kan detta vara något?



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0