"Så levde de lyckliga"

Har i kväll sett på programmet "Så levde de lyckliga", en relationsserie där tre par berättar om hur de träffades, sina äktenskap och om hur det gick. De berättar om sina upp- och nedgångar, skilsmässor och om hur de hittar tillbaka till varandra.

Jag har själv genomgått två skilsmässor, vilket jag inte ser som en merit, men som jag idag har försonats med. Just därför orkar jag lyssna till andra om hur och kanske varför. Att lyssna till andra hur deras lösningar ser ut berikar. De tre paren som deltog i programmet har alla hittat tillbaka till varandra. Är det precis så bra som de berättade, då har de gjort ett fint jobb.

Det är klart jag ibland funderar på varför jag (jo, det krävs förvisso två, men i detta forum skriver jag om mig) inte lyckats hålla ihop något av mina äktenskap och i det finns det en sorg, men jag har ändå försonats med mig själv i hur det blivit och vi har idag inga svårigheter att träffas vid högtider.
Det som slår mig under programmet, är hur olika vi hanterar den här sorten sorg - en sorg som kommer av att vi gjort och gör varandra illa.

Idag är "Min närhet" nära mig, men jag är försiktig och njuter av här och nu, för det är det jag vet finns. Och jag gör så gott jag kan för att vara rädd om oss.


Det finns något kraftfullt i att vågar visa sin kärlek.


Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Molly- drömmen om att bli modell

Allt bra idag? :D

2012-03-20 @ 22:35:38
URL: http://mylifeasmollly.blogg.se/
Postat av: Rose-Marie

Är in o läser hos dig o hoppas det är bra med dig.

2012-03-21 @ 18:09:25
Postat av: Madonnan

Vackert skrivet om din närhet..och kärleken.



Kram

2012-03-21 @ 18:15:45
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Rose-Marie o Molly: Tack för att ni tittar in. Ja, allt är bra hos mig :).

2012-03-21 @ 18:16:02
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Att ta vara på är och nu är något av det bästa och finaste jag har hittat.

2012-03-21 @ 18:18:56
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0