"S-politikern bör avgå efter sitt Whitney-hån"

Tack Fredrik Virtanen, krönikör i Aftonbladet! (sprang på denna krönika lite sent, men kan inte låta bli)

"S-politikern bör avgå efter sitt Whitney-hån" skriver Fredrik Virtanen i sin senaste krönika i Aftonbladet efter att politikern Lennart Holmlund, Umeå skriver i sin blogg om att media inte ska "glorifiera" Whitney Hourston, då hon valde att knark ihjäl sig.

Virtanen fortsätter:

"Han är till och med kommunstyrelsens ordförande. Lennart Holmlund är mäktigast i hela Umeå. I ett helt opåkallad blogginlägg mitt i sorgens stund i lördags valde han att döma ut Whitney Houston som en usel mamma. Och han anser att Whitney ”valde” sitt missbruk.
När han röstats bort av klokare människor i Umeå bör han besöka New Hope Baptist Church i Newark, New Jersey och lära sig något om kärlek. Därpå bör han skaffa sig en utbildning."


Jag håller genast med Virtanen och hänvisar till mitt tidigare inlägg "Till minne".


"Jag kan lära mig att vara ödmjuk och vördnadsfull
och det kan jag börja med idag."

Källa: Var morgon ny



Källa: Haglaunds Foto



Kommentarer
Postat av: Madonnan

Håller med. Medmänsklighet, empati och ödmjukhet bör vara egenskaper hos alla, speciellt en politiker.

2012-03-10 @ 09:36:46
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Tack för din kommentar! Jag önskar så att nå ut med min historia till de som har mandat att ta beslut. Det finns ju många, som behöver lyssna till min/våra berättelser om jag/vi är villig och vågar berätta. Om det nu är svårt att förstå för en som inte har varit där jag har varit, så krävs det kunskap och ett visst mått av - precis som du skriver - empati och ödmjukhet.

2012-03-10 @ 09:48:21
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0