Pusselbitar

Idag känns det bra att vakna, för jag behöver inte känna någon som helst oro - inte för något.
En anledning är förstås att så många pusselbitar föll på plats i torsdag/fredag. Jag ska njuta av varje stund idag, även om sådant händer som jag inte är särskilt nöjd över - jag ska njuta i alla fall.
Jag ska göra mitt allra bästa att minnas hur lösningen på dagarna som gick blev - det blev ju så bra till slut.  Det kanske inte alltid blir precis som jag vill och lösningen kommer inte så snabbt som jag önskar, men jag ska försöka bli bättre på tålamod och tillit. 

Nu är det lördag morgon och frukost och mitt goda kaffe. Några små ärenden ska uträttas idag - passar på då "Min närhet" är här och jag kan få lite hjälp.

Det är inte helt omöjligt att vi kommer ihåg att köpa hem blomjord idag. Tror mina pelargonier skulle gilla det. Förutom det ska jag köpa äppelmos till skinksteken som vi ska njuta av frampå dagen. Det är så gott med skinkstek på gammalt hederligt sätt, med kokt potatis, kokta morötter, gelé, äppelmos och det viktigaste - gräddsåsen.

Jag tror på en fin dag idag.

Lyckan är en form av frihet, och jag bör vara friast av alla människor.
Jag har förtjänat min lycka och min frihet.

Källa: Angela L Wozniak



Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0