Morgonkaffet

........är det kaffet som smakar absolut bäst - det smakar bättre än både Gevalia och Löfbergs Lila - morgonkaffet är helt enkelt den bästa kaffesorten någonsin, tycker jag. Kan inte skriva det tillräckligt många gånger. Det behöver inte vara nyrostat eller bryggt på något speciellt sätt. Nej, det behövs bara morgonkaffe.
Det betyder så oändligt mycket för mig att gå upp tidigt varje morgon - vardag, som helg och börja dagen med en kopp kaffe - morgonkaffet.

Att jag tycker så mycket om morgonkaffet och denna stund på dagen kan bero på att jag njuter så ofantligt mycket av att vakna och må bra (förutom knät förstås). Morgontrött är jag - det har jag varit i alla tider, så länge jag minns, men känslan av att vakna och vara klar i huvudet - att veta och att komma ihåg slår allt annat. Det är en gåva jag har fått tillbaka, en gåva jag är rädd om.

Kanske det är därför jag numera tycker om den tidiga timmen, för det är då som det är som allra tydligast för mig hur bra jag har det. En helt ny dag - ett nytt oskrivet blad och det är upp till mig om jag vill fylla det med något som för mig är värdefullt. Det är upp till mig om jag vill kunna reflektera under kvällen och vara nöjd med de val jag gjort och de beslut jag har tagit under dagen. Det är också upp till mig om jag har överseende med det som inte var så bra och lära mig av det.

Kaffebryggaren med mitt morgonkaffe har tystnat och jag ska gå och hälla upp mitt goda morgonkaffe för att sedan sätta mig en stund i stillhet innan jag ger mig iväg till stadens sjukhus.

Ett steg i taget, en dag i sänder, då kan jag
lyckas med allt vad jag har föresatt mig.

Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: Johanna

Fint! :)

2012-03-15 @ 10:31:01
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: AnnaMalin

Håller med mamma, även om jag kanske inte njuter i samma lugn och ro dessa dagar ;-)



Kram!!

2012-03-15 @ 10:41:33
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0