Min syster och jag

Idag ringde min syster till mig, vilken gåva att ha en syster - att ha någon att dela sitt förflutna och nuet med. Idag pratar vi ofta med varandra.

Det fanns en tid, då jag delade med mig av mitt liv till min syster och andra, så som jag önskade att mitt liv såg ut.  Jag var inte ärlig. Det fungerade inte - jag var inte ärlig varken mot mig själv eller andra och det blev allt för svårt att bära. Jag förstod inte bättre - jag förstod inte att sanningen skulle hinna ikapp både mig och min syster. Jag förstod inte att hon ville mitt bästa.

Idag förstår jag bättre. Idag blir jag glad när min syster ringer. Idag samtalar vi och lyssnar till vad vi har att säga varandra.  Idag berättar jag hur jag mår och hur jag har det. Idag säger jag vad jag tycker. Idag förstår jag att hon tycker om att jag är hennes syster - vilken gåva.


"Även om jag inte kan lösa dina problem åt dig ska jag finnas till
hands och lyssna på dig närhelst du behöver mig."

Källa: Sandra K. Lamberson



Källa: Hagalunds Foto

Varje dag utbyter vi gåvor. Vi ger och vi får.

Källa: Var morgon ny





Kommentarer
Postat av: Din syster

Tack kära syster för att du vill vara den du är. Du är bäst då!! Och tack för att du finns i mitt liv igen! Kram (Ska läsa mer sen när jag får en stund)

2012-03-05 @ 10:59:35
Postat av: Anna Maria

SV till min syster: Tack för att du tittade in till mig :). Kram och ha en fin dag!

2012-03-05 @ 11:33:31
URL: http://www.blogg.annamariasverklighet.se
Postat av: Malin

Va känslostarkt :) jag avundas dig att du har en syster - jag önskar så att jag hade en jag med! Fortsätt vara dig själv och vara ärlig, jag är säker på att det räcker till så att det blir över!



Kram! /Malin

2012-03-05 @ 18:20:02
URL: http://malinsmonolog.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Malin: Tack för din kommentar - värmer :). Blir glad när jag läser din blogg, som innehåller djup och eftertanke.

2012-03-05 @ 19:13:46
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0