Min stora kärlek

Nu ska jag skriva om "Min stora kärlek". Nej, jag ska inte skriva om "Min närhet". Förvisso är han en stor kärlek, men jag har en till. Nej, nej och åter nej! Jag är inte otrogen, men nästan. Jag älskar min kära Golf - jag bara älskar att spela golf. Det är en kärlek, som jag vet att jag delar med många.
Jag är en medelgolfare och har spelat i ungefär 15 år med några års uppehåll, då jag gjorde många dåliga val och ett av dem var att inte bry mig - jag orkade inte att bry mig.

Förra sommaren tog jag tillbaka min stora kärlek - Golfen och jag spelade mycket. Jag spelade både sällskapsspel och en hel del tävlingar. Det var så härligt att komma tillbaka och att återta det som är bra för mig.
Golfbanan är lika med harmoni - för mig är det så. Jag ser så många som hetsar upp sig på golfbanan - en och annan klubba kan komma farande i luften, något jag inte förstår - det är ju bara lek, men vi är ju olika.

Årets säsong får jag nöja mig med att åka till klubben och glädjas tillsammans med andras goda spel, då mitt knä inte klarar av spel i år, men nästa säsong tar jag igen det.

Jag är inte så cool som jag låter över att jag inte kan spela denna säsongen. Jag är faktiskt rätt sur, men det är okey. Jag blir desto farligare säsongen 2013. Då får mina vänner passa sig.

Nästa månadag ska jag ta emot den guldmedalj för klubbmästerskapen 50+, som jag vann förra säsongen. Den har blilvit, som så mycket annat en symbol för mina bra val jag gjort de sista åren.


Det går alltid att förändra, men valet är mitt.



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Janni

Tack för din kommentar. Roligt att det lilla trollet får människor att le :) hon är en pärla med humör utan dess like!!

Så härligt med riktiga brinnande intressen, eller hur!?

Som du känner för golfen och lite till känner jag ju för mina älskade hästar. Ett otroligt stort intresse och en plats där man kan andas och njuta och fokusera på annat än vardagsmåsten.



Kram till dig. Du har gjort ett stort arbete som jag förstått det, Malin måste vara stolt över dig! Och framförallt du själv!

Janni

2012-03-21 @ 11:07:13
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0