Stolt över mina barn

Det är snart två månader sedan jag beslöt mig för att "entra" bloggvärlden och jag fick då hjälp av min dotter M - i första hand med hur jag skulle använda verktyget som jag skriver i, alltså blogg.se. Vi pratade också lite om innehållet och jag berättade att jag hade tänkt att blogga på ett lite djupare plan, åtminstone ibland. Talade även med min son, då jag inte riktigt visste vad mina texter skulle komma att handla om.
Det jag visste var att jag skulle skriva om hur jag bland annat hanterar vardagen med tanke på mitt förflutna och vilka val jag gör idag och då var det för mig viktigt att mina barn var medvetna om hur jag tänkte skriva. Som med så mycket annat i mitt nya liv säger de "det är bara att köra mamma".
Jag är så stolt över mina barn!

Jag tycker det är kul att jag, med mina mått mätt fått många läsare och återigen välkomnar jag er till mitt lilla skrivrum.

Jag har ingen som helst struktur i mitt skrivande - hur jag ska skriva eller när jag ska skriva. Jag skriver helt enkelt när jag har lust. Ibland blir det många inlägg på en gång och sedan kan det dröja till nästa inlägg. Jag kan börja att skriva om något, som förändras under tiden jag skriver och resultatet blir därför något helt annat än vad jag hade tänkt mig. Jag mår bra av detta, för jag tror att jag skriver om det som upptar mina tankar som mest just då och när jag lämnar över det i skrift, så släpper jag taget om de tankar jag har.
Att skriva för mig idag betyder väldigt mycket - framför allt att se mig sådan jag är.

Jag är så tacksam till Hagalunds Foto, att jag får låna deras fantastiskt fina bilder. Även min dotter är mycket duktig på att fotografera och jag har ju en källa även hos henne. Tack gumman!
Själv är jag en hopplös fotograf. Det finns också några foton, som jag själv har tagit och det märker ni vilka, hahahahah!


Jag kan bara lära något om jag med öppet sinne lyssnar.

Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Bra att barnen hjälper dig, man ska hjälpas åt i familjen :) så mycket ni föräldrar har stöttat och hjälpt oss barn i alla år.

2012-03-21 @ 20:32:54
URL: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Liiv: Visst är det så - att be om hjälp är så viktigt. Hur kul som helst att jag får lära mig av mina barn. Jag får ju också tillfälle att vara nära dem.

2012-03-21 @ 20:38:51
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Madonnan

Visst är det givande att blogga och du har en så fin blogg, med innerliga texter som ger mycket till den som läser :)



Kram

2012-04-07 @ 08:33:17
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Tack kära du för att du besöker mig :).

2012-04-07 @ 11:20:25
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0