Att förlora ett litet stycke........

I "Efter Tio" idag berättar Kitty, känd från "Big Brother" att det var nödvändigt för henne att dra sig tillbaka. Hon behövde tid för att fundera över om hennes lycka bestod i att vara lyckad.
Att ha balans mellan den berusande känslan av framgång och samtidigt bevara känslan av att jag är nöjd med den jag är, då framgången uteblir är säkert sådant som många av oss försöker hantera och med framgång menar jag den framgång, som samhället idag betäcknar som framgång.

Jag ska inte försöka analysera sönder detta, utan helt enkelt citera en text ur "Var morgon ny", som jag så ofta gör i min blogg och lyder som följer:

"När man inte vet vem man är, är det lätt att man riskerar sig själv, sin integritet. När man inte vet var man står i en viss fråga, är det lätt att bli övertalad av en myndig röst. Man kanske har oklara normer, eller man kanske inte är medventen om dem. Då är man som mest prisgiven åt andras övertalningförmåga..............

...........Vi har alla känt vårt dåliga samvete nypa till i mellangärdet när vi "håller med", när vi "ger efter" i någon viktig personlig fråga, då står det oss dyrt. Då förlorar vi ett litet stycke av oss själva. Under årens lopp har vi förlorat många små stycken, men vi har andra möjligheter.


Riskera inte dig själv. Du är det enda du har.

Källa: Janis Jopilin



Källa: Hagalunds Foto


Jag kommer snart att få en chans att göra som jag vill. Jag ska ta den chansen.





Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Sv: Nej då mamma, jag tror inte du smittat mig med den där hata-springa-känslan ;-) Tack för idag! <3 Kram!

2012-03-08 @ 20:38:05
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0