Kontakt med "Min närhet"

Har under eftermiddagen haft kontakt med "Min närhet", som nu är i "gott förvar" i en annan stads sjukhus. Han får nu precis det han behöver och jag känner mig helt lugn nu. Kändes gott att prata med honom och få höra att att det är som det ska - inte helt som det ska, för då vore han ju inte där, men nästan som det ska i alla fall. Dessutom finns där säkert många söta "syrror" att vila ögonen på.

Träningen idag gick bra, förutom att jag just då var lite "off" i tanken - visste ju då inte hur "Min närhet" hade det.
Nu ser jag fram emot en fredagskväll i lugnets tecken. Förutom att jag ska träffa några vänner en liten stund, så ska jag inte göra många knop - blir ju sällan många knop nu för tiden, men jag kommer att ta igen det. Jag samlar poäng, som jag kommer att använda snart - var så säker.

Väldigt nyttigt för mig att öva på att "härbergera ovissheten" och "göra en sak i taget".


"Allt som sker mig kan verka upplyftande
 om jag inte är nertyngd av vrede."



Källa: Hagalunds Foto




Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Det är väl bra att ändå göra några "knop". Att göra "ingenting" Bland många är det fult att inte vara uppe i 100 knyck o att inte ha en full agenda. Som att det ända som räknas är att ha mycket att göra, så man knappt får i hop dagen. Jag tycker det är bra att man kan slappna av o göra som man säger "ingenting" fast man ändå gör något. Men man kanske gör då det man vill o det man orkar. Rose-Marie

2012-03-09 @ 18:04:00
Postat av: Rose-Marie

Hoppas nu att "din närhet" är ok.

Rose-Marie

2012-03-09 @ 18:04:44
Postat av: Becka [fotoblogg]

Gud vilken fin header! Du är en grym fotograf :D

Eftersom du är intresserad av foto kanske du är intresserad av min fotoblogg full med coola, vackra & bra bilder!

Kolla in & kommentera vad du tycker om bilderna :D

Gillar du bilderna - följ bloggen!♥

Kramar♥

2012-03-09 @ 18:35:55
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu
Postat av: Anna Maria

SV Rose-Marie: Tack för din fina kommentar - visst är det som du skriver, men allt ska ju vara som himla "duktigt" jämt.

"Min närhet" är ok och blir väl omhändertagen, så jag är lugn :).

2012-03-09 @ 20:04:05
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Becka: Det är tyvärr inte jag som är fotografen -önskar det vore. Det är Hagalunds Foto, som jag f n fått löfte att låna bilderna ifrån.

2012-03-09 @ 20:05:45
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0