Jag har börjat i skolan

Igår eftermiddag var jag för första gången på knäskola. Vi är cirka tio stycken som ska träffas totalt tre gånger för att få undervisning om hur ett knä fungerar, men framför allt om knän som inte fungerar.
Det är en sjukgymnast som berättar för oss om allt möjligt och omöjligt, så att jag på det viset får kännedom om hur jag på bästa sätt ska hantera min situation. Inte minst inför den operation med byte av knäled som jag ska genomgå någon gång inom de kommande tre månaderna.
Jag hade inte en aning om att det fanns något sådant som knäskola. Det finns även höftskola, men "Gud förbjude" att det blir aktuellt. Jag har så fullt upp med mitt knä.

Förmiddagen idag gick åt till att träna i bassängen på stadens sjukhus. Jag har fruktansvärt ont efteråt, men i det långa loppet tror jag på detta.

Jag har verkligen fullt upp med att träna de olika momenten, som min sjukgymnast har gett mig och att ta mig från A till B, men jag räknar kallt med att jag ska få igen allt slit när operationen väl är avklarad.

"Jag förlitar mig på att det är till mitt eget bästa. Det kanske
frestar på mitt tålamod istället för att locka mig att skratta,
men det är det rätta för mig just nu."

Källa: Var morgon ny 



Foto: Hagalunds Foto




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0