Inget annat än måndag och fredag

Måndag morgon igen - ett slitet uttryck. Det är inte annat än måndag och fredag. Det är det förstås, men det känns ibland som om det går så fort och det trots att jag är sjukskriven och är hemma en hel del. Jag har någon aktivitet varje dag antingen sjukgymnastik eller bassängträning och sedan förra måndagen går jag på något som kallas knäskola och dit ska jag även idag.
 
Nu är det i alla fall måndag igen och jag börjar morgonen som vanligt med en kopp kaffe och smörgås. Himmel vad gott det är med morgonkaffet. Tänkte också att jag idag ska sätta mig framför TV:n och titta på Efter Tio. Brukar göra så om jag inte ska iväg på någon typ av träning på förmiddagen. Jag tycker oftast att Malou tar upp bra och aktuella ämnen blandat med lite trevligt mode.
Klockan ett är det dags för knäskola, så i god tid innan dess ska jag "krycka" mig till bussen. Innan dess har jag också ett träningspass att genomför hemma samt en övning varje vaken timme. Jag gör som dom säger - de som vet bättre. Mitt knä ska ha sitt och jag följer råden jag får. Det kanske inte är så konstigt att dagarna går fort när allt kommer omkring.

Ikväll kommer en vän från golfklubben, där jag är medlem och hämtar mig för det är årsmöte på klubben. Känns lite trist att jag inte kan spela den här säsongen, men det är ju bara att gilla läget och komma igen nästa säsong. Blir ändå kul att åka dit ikväll och träffa alla förväntasfulla golfspelare och dela deras glädje över att våren är tidig och att "lilla" banan redan är öppen.


Den här dagen blir bra och precis  som den ska!



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Christina

Jag har samma 'problem' som du, att veckorna är kortare än förr. Jag har ju min städning av pannan Albin en gång i veckan, vanligtvis på söndagar, och här känns det som om det är söndag ungefär var tredje dag! :)

Postat av: Arga Klara

Knäskola, vilket bra påhitt! De dagar jag har något inbokat flyger bara förbi, annars kan det gå ganska segt ibland. Men du har helt rätt, det känns som om det är antingen måndag eller fredag jämt!

2012-03-26 @ 15:03:11
URL: http://argaklara.com
Postat av: Anna Maria

SV Christina: Städning av pannan Albin på söndagar -har full förståelse för att söndagarna plötsligt kom tätare. Jag vet ju inte vad det innebär, men det låter som en syssla som inte gör söndagen lättare. Har skrivit i ett tidigare inlägg om söndagsångest - känns som något i den stilen.

2012-03-26 @ 16:27:52
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Arga Klara: Detta med knäskola är riktigt bra - finns även höftskola. Vi får lära oss hur ett knä fungerar och när det inte fungerar. I min hemstad ska vi helst genomgått detta innan operation, vilket jag nu ska genomgå - snart. Så jag sitter alltså på skolbänken igen :).

2012-03-26 @ 16:30:41
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej. Jag har gått vidare i en fototävling, och det skulle betyda mycket för mig om du röstade på mitt bidrag. Alla som röstar får en länk framför mina 300+ läsare!



Mitt bidrag är nr.2. Du röstar genom att kommentera BÅDA tävlingsinläggen annars räknas inte rösten och du får ingen länk.



DIREKTLÄNK TILL BÅDA TÄVLINGSINLÄGGEN:

http://lindassphoto.blogg.se/2012/march/finalisterna-i-fototavlingen-1.html?_tmp=2541ae23ec7ed8cdc9a2561652a0a7efbc53b7a2



http://byyemelie.blogg.se/2012/march/finalisterna-i-fototavlingen.html#comment

2012-03-26 @ 19:27:21
URL: http://blogofphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0