Inte bara svenska folket som tröttnat

I många av mina inlägg skriver jag gärna med eftertanke, för det är så jag tycker om att skriva. Jag delar också gärna med mig av de enkla och vanliga händelserna i vardagen, men det är ändå så att jag tycker bäst om att skriva om det som berör.

Nu har det varit lite mer "glamour", då jag skrivit om Melodifestivalen i de två sista inläggen och jag kommer säkert att få anledning till att återkomma till detta både före och efter lördagen.
Varje blogg med självaktning bör väl också ta upp en och annan aktuell händelse, så därför blir det några sådana ibland.

Så till en för dagen "aktuell händelse" - Filippa och Fredrik ska separera, enligt Aftonbladet. För övrigt finns det inte särskilt mycket uppgifter om händelsen, men det kommer nog. För nu kliver media in i Reinfeldska vardagsrummet och gör som jag - analyserar "Varför blev det så här?" Det är (kanske) inte bara svenska folket som har tröttnat på Fredrik Reinfeldt och så var det med den analysen. 

Undra på att Fredrik Reinfeldt har sett helt slutkörd ut, det kan jag också konstatera. Hela svenska folket inklusive Filippa kräver en ändring, suck! En ändring av sjukförsäkringen - jobben - A-kassan - vapen - krig - prinsessor - borta för mycket - städning - handla "what ever". Det där med Filippa hittar jag ju förstås bara på, men det kan ju vara så, eftersom många män faktiskt tycker att kvinnor bara kräver, liksom svenska folket.

Nu gäller det att hålla huvudet högt Fredrik (och den svenska fanan), det finns ingen tid för krishantering på det personliga planet, det är heller inget som sjukförsäkringen täcker. 

Visst ja, det finns ju privata sjukförsäkringar (för några) - tänkte inte på det!


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0