Inga djupdykningar - ännu

Som många av er kanske förstår efter mitt intensiva bloggande idag, så har jag gott om tid - det är riktigt skönt ibland att kunna följa olika sportevenemang på TV. Även jag kan skriva utan att göra djupdykningar och analysera varje tanke. Jag lever faktiskt ett normalt liv också.

Alpint har jag inte engagerat mig i de senaste åren, men skidskyttet har jag försökt följa de senaste två säsongerna. Tycker om att det är flera moment i skidskytte, då det kan hända mycket under resans gång. Det är inte så förutsägbart.

Det ska bli spännande och se vad svenskorna kan göra i stafetten som just nu pågår.

"Min närhet" får nöja sig med att följa de olika sportevenemangen och möjligen Melodifestivalen (som de flesta män är han inte så intresserad) från sin sjuksäng på "en annan stads sjukhus". Han ska utredas ytterligare imorgon - en dag i taget. Han har riktigt ont efter fallet i onsdags kväll, men han är i goda händer. Jag är nära honom, även om jag inte rent fysiskt är där.

Vad gäller män och Melodifestivalen, så får ni män ursäkta att jag generaliserar. Jag har ännu inte hört en enda man som utbrister "Ikväll ska jag bänka mig framför Melodifestivalen, ska bli riktigt trevligt". Nej, jag kan inte erinra mig att jag någonsin har hört det. Vad jag hör är oftast - "Ikväll blir det varsin TV!"

Jag återkommer säkert om mitt "tyckande" gällande Melodifestivalen.



Källa: Hagalunds Foto




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0