Det vackraste

Jag fick vara vid min dotters sida när hon bar på "lilla" L, som nu är drygt ett år - jag har fått vara med hela vägen för jag "bad om hjälp" för min egen skull, innan "lilla" L kom till världen.

Hon kryper upp till mig i soffan och lutar sig emot mig och trycker sin kind emot min, för det är precis så hon gör. Och jag är där - inte bara kroppsligen, utan med hela mitt jag.

Jag är så tacksam för att jag igår kväll fick sitta barnvakt åt mitt barnbarn "lilla" L. För några år sedan hade det varit otänkbart. För några år sedan kunde jag knappt ta hand om mig själv.

Livet ter sig annorlunda idag, för jag har valt att återta livet. Jag sänder ofta en tanke till er jag skriver om i mitt inlägg "Till minne". Tack för allt ni delar med er av till mig, även om ni inte är i livet. Ni är en del av mitt liv och ni kommer alltid att ha en speciell plats hos mig.


Några av oss var nära den fysiska döden, men nu är vi här och vi står inför en ny dag.
Vi beöver hjälp av varandra. Vi har lärt oss att det finns valmöjligheter.

Källa: Var morgon ny


Källa: Anna Malin

Att överleva innebär att födas på nytt om och om igen
Källa. Erica Jong

 


Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Att ta sig ur ett drogberoende utan hjälp utifrån mäktar nog inte någon med. Att som politiker eller vad man nu är på stå nått annat visar endast på deras okunskap o likgiltighet. De förstår inte bättre. Alla har rätt till ett bättre liv o att få hjälp till det.

Rose-Marie

2012-03-03 @ 14:50:36
Postat av: Maria

Åh, så fint. Helt underbart. :)

2012-03-03 @ 15:21:49
URL: http://tidstjuven.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Rose-Marie: Kära du! Nej, det är nog svårt att ensam försöka hitta en väg som fungerar. Jag är mycket tacksam för alla de som visat mig vilken väg de har tagit. Att det är svårt att förstå får jag vara ödmjuk inför, men inte tyst. Jag önskar dig en fortsatt fin lördagskväll.

2012-03-03 @ 18:57:46
URL: http://www.blogg.annamariasverklighet.se
Postat av: Anna Maria

SV Maria: Tack för att du tittade in till mig och för dina fina ord. Ha en fortsatt fin lördagskväll!

2012-03-03 @ 18:59:21
URL: http://www.blogg.annamariasverklighet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0