Lösa trådar och vänner

Har varit en fin helg - en helg med ro i tanken. Eftersom det var så mycket lösa trådar, som till för några dagar sedan hängde i luften, har jag haft svårt att låta bli att känna oro under de senaste veckorna.
När torsdagen kom kändes det som den avgörande dagen - jag skulle på återbesök till stadens sjukhus för nu skulle vi ta ställning till om och i så fall när jag skulle operera in en ny knäled. Beslut om byte av knäled togs för min egen är i mycket dåligt skick och min förhoppning är att det sker någon gång i maj/juni. Tyvärr är det ju långa väntetider, men jag är så tacksam att det nu ska ske, att det är okey med den väntan.

Inte nog med det, på eftermiddagen kontaktade försäkringskassan mig och allt blev precis som det ska även där. Pengar på kontot och en handläggare, som jag kan kontakta och ska träffa. Även det - hur bra som helst. Solen skiner hos mig i mitt rum och jag är så tacksam för allt jag har runt mig just nu.

Jag vill också skriva om hur fantastiska vänner jag har runt mig. Flera av dem har hört av sig och erbjudit sin hjälp både praktiskt och ekonomiskt. Det är inte bara något som sägs "att riktiga vänner, de står kvar när det blåser". Det är verkligen så - osjälviska vänner, som slöt upp. Inte minst "Min närhet". Jag ska alltid minnas er och jag ska vara nära er om ni någon gång behöver. Jag lär återkomma till detta framöver i min blogg.

TACK!

Undra på att jag har haft en fin helg - ro i hela själen.


Jag behöver inte bli omhändertagen, men jag ska mota bort
min självömkan och stolthet och våga be om hjälp.

Jag själv



 Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0