Besked

.........om att jag ska byta min högra knäled kom idag. Tack och lov! Det har egentligen inte varit något tvivel om det, men idag fick jag beskedet att jag är uppsatt på väntelistan och jag kommer att få detta gjort absolut senast den femtonde juni. Känns ju helt klart som lång tid, men jag är så tacksam, att det finns en plan och jag kan därför se ett slut. Blir förstås en lång tids rehabiliteringen efteråt, men nu vet jag och då känner jag mig lugn.

Jag fungerar så, att om jag bara har något att förhålla mig till och ser en möjlighet till förbättring, så känns det så mycket bättre. Antar att de flesta känner så. Fick också Cortison i knät för smärtlindring - får se vad det gör. Hoppas på lindring och lite lugnare nattsömn. Jag har varit otroligt störd av att vakna flera gånger under natten och trevar efter kryckorna - gå en stund för att få igång cirkulationen.
Nu hoppas jag att detta snart är ett minne blott.

Sjukpengen har jag ännu inte sett något av, men jag hoppas verkligen att det löser sig - har en lång sjukskrivningsperiod framför mig och jag kan inte leva på luft. Önskar att jag kunde leva på kärlek, som jag får så mycket av och det fungerar ganska långt, men till räkningarna duger det inte.

Om jag hakar upp mig vid en situation som det inte finns
någon omedelbar lösning på, förvärras den bara.

Källa: Var morgon ny



Källa: Haglaunds Foto


Jag ska vila mig från mina tankar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0