Be om hjälp

Klara mig själv - så skulle det vara. Min mor har berättat för mig att när jag var liten så sa jag, "jag kunde" och det är ju inget konstigt med det. Säkert många barn som säger "jag kunde" och blir så nöjda med sig själva när de upptäcker att "de kunde" och det ska förstås bejakas. Vad jag inte förstod under mina uppväxtår var att be om hjälp när "jag inte kunde", utan gömde undan det "jag inte kunde", istället för att be om hjälp och lära av dem som kunde.
Jag har också alltid varit rädd för att vara till besvär och att jag inte kunde någonting och därför skulle bli upptäckt.

Nu vet jag bättre! Ingen kan allt. Alla är bra på olika saker. Jag kan en hel del, men jag behöver hjälp av andra, vilket också får mig att känna att jag ingår i ett sammanhang. Jag är inte ensam på min planhalva. Jag övar mig fortfarande på att säga "jag behöver hjälp - kan du hjälpa mig". Det är fortfarande svårt för mig att ta emot den hjälp jag ibland så väl behöver, men det har genererat många nya erfarenheter när jag gör det, framför allt inombords.


Nästa gång någon frågar mig om jag kan hjälpa, gör jag självklart det.


 
Källa: Hagalunds Foto



 


Kommentarer
Postat av: Isacs Mamma

Ja men visst är de! Jag älskar att kolla runt och fina nya guldkorn här på nätet:)

Jasså tycker du,? jo men våren är fin här de får jag nog hålla med om ... Jasså har du en syster här i trakterna? någon man kanske känner?



2012-03-23 @ 23:22:26
URL: http://isacsmamma.blogg.se/
Postat av: Sophie - pluggar till fotograf

Hejsan just nu har jag en tävling där du kan vinna ett presentkort på 300kr hos runns.se & erikasgarderob.se :) Delta vetja :)



Kram

2012-03-24 @ 19:44:36
URL: http://sophiecoper.se
Postat av: AnnaMalin

Så sant mamma!



Hoppas att du har en bra kväll! KRAM!

2012-03-24 @ 20:52:13
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0