Gömma det som gör ont - ingen bra idé för mig

När något hände mig, som gjorde så ont att jag trodde att jag inte kunde hantera det, då gömde jag det - jag har övat på att gömma det som gör ont mer eller mindre i nästan hela mitt liv. Så snart jag hade förmågan att utveckla denna egenskap, började jag öva mig och jag har utvecklat en alldeles fenomenal färdighet i denna konst. För om jag vägrade att se och prata om det, så kunde jag ju glömma det. Idag vet jag bättre! För mig funkar inte det! Det som gjorde ont hängde sig envist kvar, irriterande envist.

Idag känner jag - idag tycker jag - idag lägger jag mig i hängmattan (kallar det så när jag funderar en stund innan jag bestämmer mig för hur jag ska förhålla mig) - idag får det göra ont - idag accepterar jag inte, men jag hoppas jag respekterar.

För mig gick det inte att gömma det svåra, jag kunde lära mig att leva med det en stund, men plötsligt blev det för mycket och det kunde ta sig uttryck varhelst och närhelst.
Jag har lagt locket på hur många gånger som helst och till slut limmade jag fast locket - jag tror det var med kontaktlim, men likf-bannat mjuknade limmet och locket flög av den kokande grytan, som kokade över och det gick inte att hejda. När jag försökte slänga på locket brände jag mig, så svårt att jag knappast gick att rädda. Förödelsen jag lämnade runt mig var inte vacker. 

Sanneringen började och jag valde att städa upp tillsammans med ett fantastiskt städlag :). Ja, jag är så tacksam för all hjälp jag har fått och den hjälp jag får, men det handlar också om min villighet. Jag lär och har lärt mig så fantastiskt mycket av dem som hjälper, så varför inte fortsätta vara villig. Då kanske det räcker med en liten lätt städning då och då - det är ju tusan så mycket trevligare.




Källa: Hagalunds Foto

Vi brukar sätta förnuftet högst. Men det är känslorna som formar vårt liv.
Man lär sig ofta mer av tio dagars lidande än av 10 år av tillfredsställelse.


Kram och på återseende



Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Fint skrivet mamma, som alltid. Syns imorgon, det ser vi fram emot! KRAM!

2012-02-05 @ 21:48:31
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0