Få på käften

Jag skev i inlägget "Tack!" om vikten av att få bekräftelse, men efter dagens inlägg "J-vla hippie" förstår jag också hur bra detta forum är att öva mig i att "få på käften". När jag får en "käftsmäll", finner jag mig sällan. Jag reagerar ofta med att dra mig undan och jag känner mig kränkt. Jag är inte särskilt "rapp i käften" - behöver oftast tid till eftertanke och vad kan då vara bättre än ett forum som detta. 

Jag behöver ju inte bemöta omedelbart - jag behöver inte bemöta alls.



Källa: Hagalunds Foto

 
Jag kommer att få många tillfällen att reagera.
Men om jag kan hejda mig och bestämma mig för hur jag
ska agera för att det ska kännas bäst, ska jag göra det

Källa: Var morgon ny

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0