Inte en enda rad

Får väl skärpa till mig - har inte skrivit en enda rad om Prinsessan Estelle i min blogg på många timmar och varje anständig blogg bör väl innehålla något om denna händelse nu och då. Nej, någon skärpning på den punkten från min sida behövs nog inte, då media sköter den "mycket". 

Men en liten rad om min förundran - eller kanske inte, om vilken otrolig kraft en sådan här nyhet har. Den slår ut all annan nyhetsrapportering i nära nog 2 dygn.
Fokus på politiken flyttas i en "grisblink" över till en "liten" Estelle. Jag ryser lite vid tanken - "hon skulle bara veta". Må det aldrig behöver blåsa lika mycket runt henne, som det har gjort runt politiken och dess ledare & co.
Idag finner jag ändå att media intressera sig för annat - jag hänvisar förstås i första hand till kvällstidningarna, och politiken ser fortfarande ut att få lite paus, men pass på det kan slå till när som helst.



Källa: Hagalunds Foto


Om man vill bevara sin goda karkatär får man inte sänka sig till några nesligheter.
Det gör det lättare att sänka sig nästan gång.




Kommentarer
Postat av: Ida

Hej nu har jag lottat ut veckans blogg!

Det kanske var du som vann klicka in och kolla om det är du..

Tack för du va med i veckans blogg Hoppas du är med nästa gång jag har det.

Ha en bra söndag!

2012-02-26 @ 10:57:29
URL: http://idablomman.blogg.se/
Postat av: Hanna

Frågestund på bloggen! :) Kika gärna in!

Kraam

2012-02-26 @ 17:01:25
URL: http://hannahoster.blogg.se/
Postat av: Carolines hemligheter

Ja, det är en märklig företeelse och själv är jag ambivalent när det gäller kungahuset... Å ena sidan så tycker jag om att det finns något i vårt "konsumtions-stress-prestationssamhälle" som påminner som svunna tider, historiens vingslag som slår emot en då och då. Å andra sidan så känns det så vansinnigt omodernt och förlegat med människor som föds till vissa ämbeten och att kungahuset spelat ut sin roll. Jag vacklar hit och dit i min uppfattning om det är bra eller inte med ett kungahus men min åsikt spelar förstås ingen roll och det gör ju ingen annans heller vad det verkar, de sitter där de sitter ;-)



Ha en skön ny vecka, kram!!!

2012-02-26 @ 21:53:33
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0