Upp med tuppen!

Kl är 06:15 och mor ska till bussen och jag ska till sjukgymnasten, men först blir det morgonkaffe och lite tilltugg.

Även om jag inte hoppar högt när jag stiger upp tidigt på morgonen, så tycker jag ändå om morgonen - att komma upp i vettig tid och börja morgonen i lugn och ro - inte alltid, men nästan känns riktigt bra. Som sagt är seg på morgonen, men livet har vänt för mig och morgonen är den tid på dygnet, då jag känner mest tacksamhet. Så var det inte för några år sedan.

Det är så fantastiskt att vakna och må bra. Visst, jag har masat mig upp, men med smink och ett glatt leende har jag lurat både mig själv och andra. Ibland tillåter jag mig fortfarande att luras lite, för jag svingar inte benen över sängkanten med lätthet varje dag och framför allt inte vintertid, men nästan. Om jag behöver lura mig någon morgon, så går "lureriet" snabbt över under dagen. Jag är ju faktiskt inte mer än människa.

Idag är en sådan dag - med lätthet, menar jag :) och trots knät. Det känns som det kommer att bli en fin dag idag och jag återkommer säkert med inlägg under dagen. Det viktigaste först och just nu är det frukosten, vinka av mor, ett kort inlägg och därefter sjukgymnasten .




Källa: Hagalunds Foto

Om jag fylld av livsglädje hälsar den nya dagen, kommer alla de
upplevelser som väntar mig, att bereda mig glädje.
Var och en av dem utgör ett nödvändigt inslag i min levnadsväv.

TACKSAMHET!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0