Det blir alltid värre framåt natten................

Är det inte märkligt, att när det blir tyst och ljuset är släckt - då slår det till - pling!

För mig är det nu det händer. Klarvaken. Nu blir jag kreativ - inte alltid så positivt kreativ, om det ändå vore så.

Nu börjar nattens hjärngympapass och jag är vältränad, jag har tränat i många år, så jag är uthållig.

Det är nu, när det innanför mitt skallben borde vara harmonisk och finstämd nattmusik, som jag drar upp volymen på högsta nivå. Dessutom är det hack i skivan och den spelas om och om igen. Det finns väl inget tjatigare än att höra samma låt om och om igen. Försöker sänka volymen, men det funkar inte så - inte hos mig i alla fall och musiken blir bara sämre ju längre in i natten.

Är inte detta märkligt - att vissa tankar får fritt spelrum när mörkret och tystnade kommer. Dagens förnuft är som bortblåst.

Det finns ett uttryck som säger, "Släpp taget!" Kanske är det så att jag ska lägga om mitt hjärngympapass och träna på det istället. Kan vara något, för då somnar jag nog av ren utmattning. 

Ska testa det i natt!




När det inte lönar sig att göra något, ska du skaffa upplysningar.
När upplysningarna inte lönar sig, ska du sova.
Källa: Ursula K. LeGuin




Källa: Hagalunds Foto


GODNATT!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0