Ny arbetsvecka

......... ja, jag säger att det är en ny arbetsvecka, även om jag är sjukskriven och inte ska gå till mitt ordinarie arbete. Jag behöver rutiner och arbetsvecka innebär rutiner för mig, då helgen inte är fullt så inrutad. Det är i mitt tänk som det är viktigt.
Låter det tråkigt? Det är det ibland, men inte alltid. Jag gillar det. Jag "flexar" ibland, men jag väljer att inte göra det alltför ofta, utan håller mig till planen efter bästa förmåga, just nu. Jag mår bäst av ordning och reda och jag nöjer mig med de små tingen.

Varför? Jo, jag har levt ett gränslöst liv under många år och konsekvenserna för mig blev allt för stora, så idag innehåller min agenda frukost, att träna varje vaken timme - knät (artros - ålderskrämpa, vilket jag har nämnt ett antal gånger i bloggen, men nämner det igen för er som tittar in för första gången), ett besök hos sjukgymnasten och en snabb visist hos mina arbetskamrater och så tillbringar jag ju gärna lite tid i det här rummet - gillar att vara här och skriva ner mina tankar. Idag är det de små tingen som gör mig gott i sinnet, t ex kaffet - känner doften från köket :).

Ha en fin dag! Jag är snart tillbaka!



Källa: Hagalunds Foto

Jag kan forma min egen framtid. Jag ska ta en dag, en erfarenhet i taget
och låta mig den visa vägen till nästa viktiga steg.

Källa: Var morgon ny



Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Håller med, jag gillar också rutiner som du vet :-) Då är det roligare att just "flexa" ibland. Ta hand om dig mamms! Hörs snart igen! KRAM

2012-02-13 @ 14:56:39
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0