Mina kryckor och jag

Magsjukan är över!!!!!!!!

Så idag har jag och mina kryckor varit ute och gått en liten sväng. Med darrande ben och hög puls tog jag mig ut på en liten promenad till affären. 
Gav mig f-n på att hitta ett bra sätt att klara mig själv så långt det nu bara går. Nej, det är inte för att vara duktig, utan för att jag själv tycker att det är skönt att inte vara allt för beroende av andra. Jag övar förvisso på att be om hjälp, men jag tycker också att det är viktigt att vara oberoende - på ett sätt som är rätt för mig.

Vad är då rätt för mig? Jag har svårt att känna vad gränserna går för mig, men jag försöker känna in vad som är rätt för mig. I det här fallet var det ett alldeles ypperligt tillfälle att ta en kort promenad till affären - ryggsäcken på - två fria händer med ett stadigt tag i kryckorna, som är försedda med bråddar förstås. Handlade lite för mycket, för att det skulle få plats i ryggsäcken, så det blev en extra påse att hänga på ena kryckan, men det var ok. 

Väl hemkommen smakade kaffet och en nyinköpt muffins helt underbart. Kände mig mycket nöjd, så den här gången var det ett bra beslut att klara mig själv och inte be om hjälp. Nästa gång kanske beslutet blir ett annat.





Jag har möjlighet att välja i vilka avseenden och i hur hög grad jag vill vara beroende.
Ett sunt beroende är ett komplement till ett sunt oberoende.

På återseende!




Kommentarer
Postat av: Berit löwed

Känner igen det där...att be om hjälp. Det har jag svårt att göra. Nu melodifestivalen, har lite svårt se helt program, brukar tröttna efter andra bidraget... Gillar det du skriver!

2012-02-11 @ 20:07:11
Postat av: Mia

SV: Tack Berit :)!

2012-02-11 @ 21:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0