Lyxproblem

Det slog mig efter gårdagens "kvällsöppet" och flera inlägg i bloggvärlden idag, att vi har så gott om mat och tid, att vi människor sitter och debatterar om vilken mat som är minst eller mest skadlig. Vi går t o m så långt i debatten att vi skriker åt varandra - det handlar om mat, som vi har ett överflöd av. Det vore väl en sak om vi stred för mat som inte fanns.

Time out! Kan vi inte vara överens om att vi behöver mat varje dag och att var och en väljer den metod som "faller i smaken". Vissa människor behöver hjälp med bra val, så är det förstås.
Den här debatten måste vara en "käftsmäll" för dem som inte har mat att sätta på bordet? Debatten signalera svåra ilandsproblem.

Jag menar inte att "vi ska vara glada" att vi har mat överhuvudtaget - jo, förrästen det menar jag. Som sagt många har ju faktiskt inte mat, så var det förr och så är det nu - ser bilder från Kristina Duvemåla och Raskens framför mig. De kunde nog inte drömma om att vi i modern tid skulle sitta och strida om vi ska äta potatis och fläsk eller inte. De fick ju vara oerhört tacksamma för varje lite "knöl" de kunde plocka upp ur jorden.

Debatten blir något bisarr.



Källa: Hagalunds Foto


Jag kommer att få många tillfällen att reagera idag. Om jag kan hejda mig och bestämma
mig för hur jag ska agera för att det ska kännas bäst, ska jag göra det.

Källa: Var morgon ny



Kommentarer
Postat av: Carolines hemligheter

Tack för din hälsning häromdagen och vad trevligt att hitta en ny, välskriven blogg!



Ja, jag håller med dig om det osmakliga i en sådan diskussion... Jag tycker också det är sorgligt att vi människor inte kan få vara som vi är utan det skall vara pekpinnar och piskrapp från alla möjliga håll, diskussionen om LCHF verkar ta fram det sämsta ur vissa människor. Precis som du säger; kan vi inte få ta ansvar för oss själva och om det behövs med vettigt stöd och hjälp. MEN dieter, oavsett vilka, passar en del men inte andra och det måste vi ju vara ödmjuka inför. Personligen tycker jag att en del anhängare av LCHF påminner om medlemmar av en sekt, "tycker du inte som oss så har du fel".



Ha en fin kväll och hoppas att ditt knä fortsätter att stärkas och läkas, kram!!!

2012-02-15 @ 21:49:49
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0