Igår och imorgon

.....men nu är det lördag. Försöker att vara närvarande i nuet. Det är svårt, för jag har sprungit så fort de sista åren. Jag är helt klart bättre på att njuta av och närvara i nuet, då jag har fått denna insikt, men det finns en del i övrigt att önska.
Tänker allt för ofta på gårdagen och morgondagen - varför blev det som det blev igår - hur ska jag hantera morgondagen. Jag övar mig på att släppa taget om det som var igår och att ta hand om morgondagen, då den är här, för först då är jag i nuet.

Just nu finns det inget imorgon för nu är jag tacksam för att jag har möjlighet att sitta här och skriva i min blogg - det är lördag och jag får vara i stillhet och närhet tillsammans med den jag helst av allt vill få närhet av. Så nu släpper jag gårdagen och väntar med morgondagen till en annan dag.


Jag ska släppa både det förgångna och framtiden. Min enda verklighet finns här och nu.
Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto


På gamla dar har jag insett hur viktigt det är att leva i det ständigt närvarande nuet.
Förr inbillade jag mig ofta att morgondagen av någon anledning skulle
bli ljusare, lyckligare eller rikare.
Källa: Ruth Casey


Jag får inte glömma hur fantastiskt nuet är.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0