Idag - Tålamod! Är det verkligen nödvändigt?

Det har varit en fin dag idag. Ser ut att ha varit en riktig vinterdag. Jag har inte varit ute, då jag i måndags opererade mitt knä och för närvarande är justerad. Jag går kortare promenader till köket och toaletten - ganska frustrerande om jag ska vara ärlig och det ska jag ju.
 
Dagen har trots frustration - ändå varit fin och jag är så tacksam för de vänner, nära och kära som hör av sig med omtanke. Har samtalat med några av er och jag är verkligen lyckligt lottad med vänner, som delar med sig av sin vishet. Nej, jag håller inte på att dö, men "Självömkan" har flyttat in hos mig - verkar inte som"Tålamod" vill flytta in.

Under perioder finns ordet tålamod inte på min agenda överhuvudtaget. Tålamod är kanske något jag borde ha lärt mig något om under mina 56 år, men nej och så fort jag inte kan göra det jag vill eller det jag tror förväntas av mig, så flyttar "Självömkan" in hos mig - men idag nobbade jag. Nog för att jag gärna skulle vilja ha någon att dela hyran med, men den hyrsegästen godkände jag inte - inte idag i alla fall. Jag är tacksam varje gång jag stoppar den i dörrhålet. "Självömkan" är för mig inte någon bra hyresgäst. Nej, jag får hitta någon annan att dela hyran med. Så jag har, idag vid flera tillfällen sagt nej till denna oönskade hyresgäst. Kan tilläggas att det är en envis j-vel och just nu har den lämnat mig ifred.

Mina vänner pratar mycket gott om "Tålamod". Tack! Så jag bjöd upp "Tålamod" till dans ikväll och vem vet "Tålamod" kanske flyttar in och blir min nya hyresgäst och "Tålamod" delar jag gärna hyran med.

Källa: Hagalunds Foto


Det jag vill ha det vill jag ha genast. Lyckligtvis får jag inte det förrän tiden är mogen. Jag måste lära mig att inse att svaret kommer på tid och plats som jag inte råder över.
Källa: okänd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0