En bra dag idag!

Sitter och funderar lite på vad jag ska skriva om, men kommer inte på något speciellt som kommer över mig. Ibland blir det verkligen "tokmycket" som kommer på en gång och tankarna går fortare än fingrarna på tangentbordet, men ikväll är det mest stilla ro. 

Lyssnar på klassisk musik (blandat) just nu och det börjar bli sent. Det är verkligen rofyllt. Gör detta alldeles för sällan. Önskade mig en Iphone-docka i julklapp, för att koppla till mina högtalare. Min "söta" son köpte mig en sådan. Helt underbart att plocka fram musik från Spotify, som passar mig för stunden. Musiken varierar, då jag är näst intill allätare.

Det jag kan dela med mig av idag är att det har varit en riktigt fin dag idag också, för numer blir det ofta så, oavsett. (Inte magsjukedagar :). ) När jag sätter mig och reflektera över dagens händelser, har den oftast varit precis som den ska, varken mer eller mindre. Det är förunderligt hur det som ser ut som ett problem - löser sig. Det har hänt idag också.

Jag står inte längre och bara ser på och tro att det som jag tycker är ett problem - löser sig av sig självt. Nej, om jag tycker något är ett problem får jag göra något åt det, men det blir kanske inte det resultat jag önskar och det är ok.

Idag lyfte jag luren och var precis så ärlig som jag ska vara, men med respekt. Det blev riktigt bra.



Källa Hagalunds Foto

Många kommunicerar bara på ytan med varandra. Det vi säger hänger ofta inte ihop
med vad den andre har sagt, men ändå är vi inte medvetna om att vi inte kommunicerar.
Källa: Desy Safán-Gerard



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0