Träna insidan

Tänk om det vore lika lätt att träna insidan, som det är att träna utsidan. Jag har förvisso blivit klart bättre på att lyssna inåt, men ändå är det svårt att per automatik göra sådant som jag idag har lärt mig är bra att göra för mitt inre.
 
Läste i Aftonbladet Wellness idag, i en artikel om hur "Vissa av oss behöver en liten extra knuff ur startgroparna för att komma åt lysknappen även inombords." Artikeln är skriven av Mia Törnblom och väl värd att läsa.

Den här typen av artiklar och själv-hjälps-böcker, som beskriver hur insidan kan tränas, har jag läst ett flertal av de senaste åren - kan ibland tycka att det blir lite för mycket, samtidigt som jag behöver påminnas om att träna min insida. Jag varken "måste" eller "ska aldrig" tvinga mig bara för att...... - jag behöver bara påminna mig om hur viktigt det är att ta hand om mitt inre, sedan gör jag mitt eget val.
Jag vet sedan en tid att jag mår väldigt bra av att "lyssna inåt" - en liten stund varje dag. Så varför är det då så svårt att genomföra det som är bra? Jag har inget svar, det bara är så. Jag har i alla fall insikten idag, vilket hjälper mig att genomföra - trots motstånd.

Jag skriver ofta tänkvärda ord i min blogg och något som verkligen är tänkvärt är orden: "Gör det enkelt!" Jag ska inte tala om vad som är att "Göra det enkelt" för dig, det är du själv bäst på att tänka ut - jag är helt övertygad om att du har förmågan. 

När jag inte hade insikten om vad som var enkelt eller bra för mig, då tog jag hjälp av andras erfarenheter.


Gör det enkelt!


Källa: Hagalunds Foto



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0