Tänk vad lite som behövs

Inget på schemat idag och jag borde tycka att det är hur trist som helst, men det gör jag inte. Några små händelser från gårdagens kväll sitter fortfarande i och jag känner mig riktigt glad idag. Knepigt - det är inte mycket nu för tiden, som behövs för att jag ska känna mig nöjd med det som är. Nu för tiden är jag mycket lättroad.
Normaltillståndet är schemalagda dagar - heltidsarbete och lite pyssel på kvällarna och så är det dags för att sova. På helgerna kommer "Min närhet" till mig eller så åker jag till honom och nu och då hälsar jag på mitt barnbarn lilla Livisen. Så går veckorna utan någon större dramatik - förutom en och annan grannfejd och så är det ju släkten förstås. Jag skojar!

Så är det inte nu - ska inte dra allt, men jag är sjukskriven i väntan på att få inopererat en ny knäled, vilket är planerat till slutet av maj. Jag kan alltså inte ta mig från A till B, som jag önskar och är därför beroende av andras hjälp. Dagarna kan bli långsamma och tålamod är inte min starka sida, även om det har blivit något bättre sedan en tid tillbaka.

Dit jag vill komma är att det behövs så lite just nu för att min dag ska bli lite roligare. Så blev det igår och det känns som om det har följt med in i den här dagen också.

Det kan bli bra idag också, om jag bestämmer mig för det.


Istället för att vara rädd för det okända sak jag glädjas åt det.
Det hjälper mig att bättre förstå livets mysterier.

Källa: Var morgon ny


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Jag vet alltför väl hur det är. Efter +23 års anställning var jag plötsligt inte välkommen till jobbet längre. Jag var arbetssökande i två och ett halvt år och har fortfarande inte fast jobb... Man prövas i livet. Det gäller att hitta saker att hänga upp tillvaron på. Och att omge sig med människor som är bra för en - rensa bort dem som är mindre bra.

2012-04-24 @ 22:41:46
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Ja precis så är det och på sätt och viss är jag glad för att jag har fått känna på detta - det ingår på något sätt i planen. Jag behöver stanna upp och hitta det som är viktigt och dem som betyder...... Tack Tofflan o Kram

2012-04-25 @ 09:44:18
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0