Snart under kniven

Idag skrivs jag in på stadens sjukhus. Jag läggs inte in, utan de ska göra en förberedande inskrivning. En genomgång som görs innan jag lägger mig under kniven, som enligt plan ska ske den 28 maj - tidigare om någon fegar ur. Så efter idag kan det hända när som helst och jag önskar förstås imorgon, men är naturligtvis tacksam för det datum som är satt till slutet av maj.
Vädret är riktigt trist utanför mitt fönster och det lär inte bli någon skön morgonpromenad i vårsolen, då jag "kryckar" mig till bussen, som ska ta mig till stadens sjukhus. Skit samma - har inget val, så det är ingen ide att jag hetsar upp mig över det.
Innan jag är klar har det säkert gått några timmar, då det ska tas prover innan jag ska träffa doktorn. Att vänta är ju också något jag med största sannolikhet får göra - något jag alltid räknar med, så det hela lär väl ta sin tid. Kan ju tänkas att klockan hinner bli lunch och då kan jag passa på att äta den där. Ombyte förnöjer och att se lite folk skadar inte heller.

Lite kaffe och en smörgås är väl på sin plats innan jag ger mig av. Bäst så att jag blir på gott humör innan jag stänger dörren bakom mig och ger mig ut i vädret, som får mig att tro att det är november månad och inte april.

"Jag lär mig för att det är nödvändigt."

Källa: Var morgon ny


Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0