Skellefteå eller Brynäs

Jag har varken Skellefteå eller Brynäs nära hjärtat, men jag gillar hockey och därför tänker jag mig följa finalen i hockeyns slutspel ändå. Om någon har missat det via min blogg, så är det FBK, som är dem jag vill se ta hem SM-Guldet, men så blev det inte i år. FBK var ju inte särskilt övertygande i grundserien, så det var knappast väntat att de skulle hålla hela vägen.

Hockey och golf är de sporter som underhåller mig och under helgen satt jag bänkad framför TV:n långt in på natten och följde US Master - The Master om jag ska vara helt korrekt. Det var riktigt spännande när Peter Hanson stod på första tee, dag 4 tillsammans med Mickelson i ledarbollen. Nu blev det inte riktigt så bra som - jag förmodar - både han, jag och fler med oss önskade. Han slutade trea, men skrev ändå historia som den förste svensk med den placeringen i en herrmajor.

Trots att FBK inte är med och slåss om SM-Guldet ska det bli kul att se vem som bjuder upp till dans ikväll och det lutar nog åt att jag håller på Skellefteå för min del. Slänger väl ett getöga i Aftonbladet Live på hur svenska folket tycker.


Må bäste man vinna!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0