.......och här sitter jag

Det är inte så illa som rubriken låter, men jag är inte så flyttbar just nu och det är "träligt". Skrev jag något annat, så vore det en osanning och i ett av mina tidigare inlägg skriver jag just om att "Tillrättalagt" skrivandet i bloggen och det är inte så det är tänkt för mig. Jag skriver, som det är - att det är "träligt".

Tur att jag läser och skriver - jag tycker om det och det får tiden att gå. Det känns också meningsfullt att få läsa om hur andra gör och lufta sina tankar genom att skriva.

När jag tittar ut är det även idag sol, sol och åter sol. Det ser verkligen skönt ut, men det kanske är kallt och blåser - vet faktiskt inte - vet inte ännu i alla fall.
Får se om jag orkar "krycka" mig till butiken i kvarteret och gör jag inte det, så kan jag be om hjälp för att få det jag behöver. Anledningen idag till att jag inte ber om hjälp direkt är att jag behöver komma ut och få luft - jag behöver röra på mig och då är det så skönt att ha ett mål och ett sådant mål kan vara att "krycka" mig till butiken, om så bara för att köpa med mig mjölk.

Ler lite när jag skriver detta - mitt liv har verkligen förändrats. Från att för några år sedan ha levt ett fartfyllt liv med allt det som jag såg som ett tecken på framgång, till idag när jag får använda tankens kraft för att orka "krycka" mig till kvarterets butik för att köpa mjölk. Dagens handikapp är förstås övergående och det är därför lättare att hantera, än om det vore bestående. Poängen är att jag trots mina begränsningar har ett rikare liv än vad jag någonsin har haft och det är verkligen inte synd om mig - jag mår bättre i mitt inre än jag någonsin har gjort. Idag vet jag bättre och kan hantera stundens frustrationer.

Jag är här och nu, men självklart tillåter jag mig att se fram emot den dag då jag ska få en ny knäled och att smärtan till följd av ingreppet i måndags ska lägga sig. Då blir jag också mer rörlig och kan återigen, utan tankens kraft gå och köpa min mjölk i kvarterets butik - då bara gör jag det!


"Varken idag eller någon annan dag kommer jag att få mer på min lott än ja kan bära!"

Källa: Var morgon ny



Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0