Mingel på stan

Fick med mig tre nya pelargoner från staden där jag bor. Två av dem var inte med på vill-ha-listan, men när jag fick se dem i butiken kunde jag inte motstå att kosta på mig dessa alldeles blodröda pelargoner. Bilden nedan gör dem inte rättvisa, men ger en vink om hur fina de är. Kvinnan i kassan på Kalenius där jag köpte dem, berättade att de heter "Kärlekspelargoner". Passar bra idag så här till Valborg när "Min närhet" är hos mig - resten får du som läser räkna ut själv. Jag kan säga så mycket, som att jag trivs med att vara i hans sällskap.

För övrigt var det, som alltid i dessa tider av mycket stillasittande skönt med lite mingel i staden där jag bor och diverse andra ärenden fick jag också uträttat med "Min närhets" hjälp.

Eftermiddagen kommer med all säkerhet att gå i lugnets teckan med vila och så småningom en kopp kaffe. Det är inte omöjligt att vi under kvällen hjälper till med att sjunga in våren, men eftersom "Min närhet" inte heller är riktigt kry och vi redan har förverkat en del av våra krafter i staden där vi bor, så får vi se hur det är med orken. Det fanns en tid, då jag stod på trappan och sjöng in våren tillsammans med vänner, men det är länge sedan nu och det har runnit mycket vatten under broarna sedan dess. Det förflutna kom mellan, men nuet är här och jag kan återigen sjunga in våren tillsammans med "Min närhet".

Idag är det vår - inte bara i almenackan, utan även i luften - det är så jag känner det och jag tycker om det.

"Idag ska jag tro att allt ska bli gott."

Källa: Var morgon ny





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0