"Itchi" = snarstucken

Pratade för en liten stund sedan med "Min närhet", som är ordentligt förkyld och hostar något alldeles förfärligt. Det är drygt ett år sedan han hade lunginflammation, inget varken han eller jag vill se någon repris på. Vi får helt enkelt utgå från att det ger sig.
När jag vaknade idag på morgonen och tittade ut - suck - precis som igår, en grå säck och mitt humör reagerar med vädret. Det är verkligen trist nu.
Jag har tittat igenom vad TV:n har att erbjuda, men jag hittar inget som faller mig i smaken. Någon hög mysfaktor hittar jag inte heller idag och jag har inte heller lust att leta efter den. Läsa någon bok? Nja, känner mig så där lite "itchi" = snarstucken och har lite svårt att komma till ro, så det får vara.

Det jag har på schemat idag är att jag ska besöka min sjukgymnast efter lunch och då tänkte jag också hälsa på min arbetsplats. Så det blir en "kryck"promenad till bussen vid lunchtid och sedan får jag se vad det stora äventyret leder mig idag - man vet aldrig vad som väntar bakom hörnet.

Vad jag vet är att jag på hemvägen ska "titta in" till lilla Liv:et, egentligen den enda som får mitt "itchi" att försvinna, vilket inte ens "Min närhet" alltid lyckas med.


Det vackraste jag vet är att se dig........



Källa: Anna Malins Rum



Kommentarer
Postat av: maja

hej! jag undrar vad du heter i efternamn? dum fråga men det är så att jag tänkte ha din blogg som källa till mitt svenska tal om det är okej? Anledningen till att jag valde din blogg är att jag hittade ett citat i inlägget om din syster som passar väldigt bra in på mitt tal som handlar om min syster.

Därför undrar jag vad du heter i efternamn då man behöver säga fullständigt namn på källan man har valt!

Tack på förhand! :)

2012-04-11 @ 15:02:46
Postat av: Anna Maria

SV Maja: Eftersom jag skriver ganska utlämnande om mig själv har jag inte gått ut med mitt fullständiga namn, men eftersom du ber om det och önskar använda min blogg som källa lämnar jag gärna ut det. Jag utgår förstås att du är den du utger dig för att vara.

Mitt namn är Anna Maria Lewin och jag önska dig all lycka med ditt svenska tal. Vore kul och höra hur det går :). Med vänliga hälsningar Anna Maria

2012-04-11 @ 18:01:45
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: sv:

tack så jättemycket!! :)

2012-04-12 @ 19:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0