Idag är det stilla

Vissa dagar är förfärligt tråkiga, men jag är tacksam för att jag ändå känner mig lugn i det. Är lite ledsen ibland, men ändå okey. Jag kan inte påstå att jag är irriterad, bitter eller arg över att jag inte kan förflytta mig som jag brukar. Knät är sämre och jag har mer ont och essvärre kan jag inte äta starka värktabletter - en möjlighet jag har förverkat mig i mitt förflutna, så jag försöker hitta olika sätt att få tankarna på annat än att det gör ont. Ett av sätten för mig är att skriva, bland annat här i bloggen.
Jag vet ju också att det kommer att bli bättre och att jag i höst förhoppningsvis är helt återställd, vilket gör det lättar här och nu.

Så idag är det stilla och morgonen börjar som vanligt med kaffe - denna goda dryck, som ger mig en känsla av paus. Låter kanske lite fånigt att jag pausar med kaffe - jag pausar mest hela dagen, men det är viktigt att jag delar upp dagen och har rutiner, så att allt inte flyter ihop.

Vädret är verkligen inte okey det snöar utanför fönstret, men jag ska nog ändå jag sätta ner penséerna, som jag köpte för drygt en vecka sedan. i balkonglådorna.



Tror nog att den här dagen går, den också.
Om inte så gör den det i alla fall - det gör mig lugn.


Källa: Hagalunds Foto

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0