Historiskt ändå.......

......... när Peter Hanson hålade ut vid artonde hålet på Augusta National efter fyra dagars spel av US Masters 2012. Jag böjer på nacken och ber om ursäkt efter nattens inlägg på min blogg, då jag möjligen lät negativ efter att Peter Hanson inte lyckades skriva historia, som den förste svensken att vinna US Masters. 

Efter tre dagars fin golf gick han ut i ledarbollen den sista tävlingsdagen, med stora möjligheter att ta hem den första herrmajorn och skulle, om han lyckades behålla sin ledning, låta skriva historia. Nu blev det inte så och nu fick han och vi nöja oss med en tredje plats, som han delar med tre andra världsnamn.

Jag skäms, efter mitt något negativa blogginlägg sent inatt, när jag idag läser i Aftonbladet att han "Kan vara stolt". En tredjeplacering är ju hur bra som helst och han skrev historia med det. Aldrig har någon svensk placerat sig så bra i någon herrmajor tidigare.


GRATTIS Peter Hanson!
Tack för alla fantatiska stunder av spänning du gav mig framför TV:n under helgen.



Källa: Hagalunds Foto

"Jag kan lära mig att vara ödmjuk och vördnadsfull!"

Källa: Var morgon ny




Kommentarer
Postat av: Monica H

Jag tycker inte du lät så negativ. Bara konstaterande av hur det var. Själv har jag aldrig spelat golf och det är ingen sport jag brinner för, men ändå satt jag uppe mitt i natten och kollade.:-)

Det är verkligen spännande ibland. När det blev särspel förstod jag att Watson skulle vinna - han hade bäst kroppspråk just då.

2012-04-09 @ 15:30:30
URL: http://monicahortellsblogg.blogspot.com
Postat av: Anna Maria

SV Monica: Det där med kroppsspråket gillar jag :). Visst kan en människa övertyga genom det - var därför ganska snart övertygad om att Peter Hanson inte hade med segern att göra - hand kroppsspråk sa något annat.

2012-04-10 @ 10:39:43
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0