En dag närmare våren.......

........som ska komma den 20 maj om jag ska tro en av kvällstidningarna, vilken av dem kommer jag faktiskt in ihåg. Men idag ser jag då inget tecken på någon vår, mer än möjligen mina penseer som ser lite ynkliga ut i blomlådorna, där de står ute i kylan. Det ska bli intressant att se om vädergudarna infriar tidningarnas löften eller om tidningarna än en gång får inse att det inte är de som bestämmer vilket väder det blir eller när våren kommer.

Inte heller idag finns något på schemat, utan det blir förmodligen ännu en dag i stilla ro. Det är ju så det ska vara - det är ju just därför jag är sjukskriven.
Jag ska oavsett det usla vädret ändå "krycka" mig till butiken i kvarteret för att få hem lite mat till helgen. Något gott ska jag säkert hitta till "fredagsmyset". "Min närhet" är sjuk och kommer först imorgon, men det förutsätter förstås att han mår bättre än vad han har gjort de sista dagarna.

Ensam - jag myser ändå!. Jag har varken tid eller råd att tycka-synd-om-mig-själv. Det är inte någon ide, så det har jag lagt ner. Ibland kan känslan av tristess komma smygande, men jag avskyr "offerkoftan"  - den sticks och jag är känsligt för sticksiga koftor, så den åker av.

En kaffe, två ägg och smörgås får det bli, innan jag "kryckar" mig i duschen och innan jag vet ordet av så är det lunch.

Mina normer och värderingar behöver förfinas
och allt jag upplever idag hjälper mig med det.

Källa: Var morgon ny




Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0