"Bli inte fulla och dumma"......

......skriver Aftonbladet i dagens nätupplaga och berättar hur några av Sveriges kändisar firar Valborgsmässoafton. Är väl kanske ett bra sätt, att beskriva för kanske framför allt unga människor, som har sina förebilder i kändisar, att de firar på ett trevligt sätt och inte "Bli fulla och dumma". Vad som sedan händer bakom kulisserna - ja, det får vi kanske läsa om imorgon. Hur som helst instämmer jag i rubriken "Bli inte fulla och dumma".

En dag som denna när våren är här - vädret är fint och kvällen är din. Låt det inte hända, som så ofta händer när ruset slår till. Vad är bättre än att vakna imorgon och slippa leta efter minnen som inte finns och istället kunna minnas gårdagens fest med dina vänner. Det borde vara viktigare än ruset av alkohol.
Och som jag ofta skriver i mina inlägg - jag vet!

Jag gör mitt bästa i mina inlägg att inte tala om för andra hur de ska göra, utan försöker att berätta om hur jag gör. Kan säkert tyckas ego att jag skriver i jag-form, men det är medvetet. I en och annan debatt kan jag lägga mig i och tycka till. Jag kan precis som andra bli rasande och tycka att världen är full av idioter, men ändå försöker jag att dämpa min åsikt om hur andra ska leva sitt liv.

Idag har jag har tagit mitt beslut och jag är tacksam att jag slipper "Bli full och dum".



Bildkälla: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Tofflan

Det finns inget bra i att vara full och dum. Själv har jag tagit både öl och snaps till maten, men nu är det kaffe som gäller. Jag vill inte sumpa en hel dag för att ligga bakis.

Kram! Du är stark!

2012-04-30 @ 21:03:35
URL: http://tofflan.wordpress.com
Postat av: AnnaMalin

Hoppas du har en fin kväll mamma! KRAM <3

2012-04-30 @ 21:19:38
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Tofflan: Kloka ord från dig Tofflan. Ha en fortsatt fin kväll :). Kram

2012-04-30 @ 22:09:33
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Anna Malin: Jag och T önskar er detsamma :). Kram

2012-04-30 @ 22:10:34
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0