Allt eller inget.....

.........då tänker jag framför allt på två saker. Dels på filmen - en helt underbar film om män med olika bakgrunder, men som alla har gemensamt att de är arbetslösa och tillsammans försöker de hitta någon meningsfull sysselsättning. Det slutar med att de "strippar" på en av stadens hemmaklubbar och till de lokala kvinnornas förtjusning kör en "full monty", vilket också filmen heter i engelsk tappning.
Allt eller inget handlar också om mig, ingen "stripp" tack och lov, men som den jag är - on eller off. Försöker att hitta balansen, vilket handlar om att ta det lugnt och göra det jag ska. I och för sig har jag haft mycket hjälp av att ibland vara "on", då jag får oerhört mycket gjort, men det straffar sig oftast i slutänden. När jag nått slutänden är jag väldigt mycket off.
Just nu är jag ofrivilligt off p g a "trasigt knä" - inte kul, då jag är "on" på insidan. Försöker kanalisera min rastlöshet i mitt skrivande och tänka på vad jag har lärt mig - acceptera det jag inte kan förändra.


Några tips om hur du gör när du känner dig rastlös?


Källa: Hagalunds Foto


Kommentarer
Postat av: Arga Klara

Åhh, som jag känner igen mig! För mig hjälper det att träna, och att skriva. Stillasittande saker som att läsa en halv dag, känns ofta inte ett dugg bra, fast man inte orkar något annat! Det är väldigt rent här hemma (i alla fall på de ställen jag kan städa utan att böja mig så mycket!), så städning och matlagning brukar jag "roa" mig med...



Det är svårt att ställa om sig, från hoppjerka med tusen järn i elden till, till långsam och hemmavarande. Och rastlösheten tar sig mängder av olika uttryck. Sorg, ilska, hunger (ja, jag äter när jag är rastlös!), tristess och till slut trötthet. Har inte så många tips att ge, förutom att försöka fånga upp känslor och impulser som kommer, och agera utifrån dem.

Kram!

2012-04-08 @ 19:45:27
URL: http://argaklara.com
Postat av: Madonnan

Usch vad tråkigt med ett trasigt knä, hoppas då det blir bättre snart!



BRA att du skriver av dig lite.



Kram o fortsatt Glad Påsk

2012-04-08 @ 20:36:19
URL: http://madonnans.wordpress.com
Postat av: Anna Maria

SV Klara: Nej, läsning är inget för mig heller, åtminstone inte långa stunder, då jag tappar fokus. Skrivandet hjälper och jag skriver även mycket vid sidan om bloggen - får se om jag någon gång vågar försöka mig på en förfrågan hos något förlag :).

2012-04-08 @ 21:00:49
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Postat av: Anna Maria

SV Madonnan: Tur att det finns en plan för knät - ska få en ny knäled - förhoppningsvis i mittan av maj. Skrivandet är guld och jag gör det också vid sidan av bloggen.

2012-04-08 @ 21:03:51
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0