100 dagar kvar - igår 99

Då måste det vara 98 dagar kvar idag tills OS 2012 går av stapeln i sommar. London är staden, som ska visa upp sig från sin allara bästa sida. För det är så den staden brukar gör, som fått i uppgift att arrangera OS.
De ansvariga för OS i år är nu sannolikt fullt upptagna med att putsa Londons fjädrar och eftersom jag tycker att London redan innan denna ansiktslyftning är fantastisk, så ser jag fram emot att få ta del av den i OS-skrud.

I år firar också Sverige 100-årsjubileum i samband med OS, då det är hundra år sedan världens idrottsmän samlades i Stockholm för att se sina drömmar bli verklighet. Att ge sig själv möjlighet till idrottsliga triumfer, men även få uppleva kamratskap, vänskap - en upplevelse bortom allt. Men medaljen har också en baksida, som det så vackert heter och många får möta en oändlig sorg och förtvivlan. För verkligheten är obarmhärtig och stämmer inte alltid överens med drömmen. Förväntningar från dig och mig, men också den egna förväntan kan på ett ögonblick förändras och allt som finns kvar är tomhet.

Jag ser fram emot sommarens OS och att få dela ögonblicken av trium och glädje. Det är bara ett ögonblck - korta sekvenser av spänning, men som ger min vardag lite extra. 
För mig är det ett sätt att fördriva tiden, då jag förmodligen ännu inte hunnit rehabilitera mig så mycket att jag kan träna eller fira min egen trium på stadens golfbana.


Hihihihi - min egen triumf!


KM +50 2011

I´ll be back


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0